arsmoteLundsvågen Båtforening innkaller til årsmøte for 2020

Saker medlemmer ønsker skal behandles i årsmøtet, må være mottatt innen 15. februar. Endelig innkalling med saksliste og saksdokumenter blir sendt medlemmer på e-post og publisert på foreningens nettside senest 14 dager før møtet.

På grunn av smittesituasjonen vil årsmøtet være digitalt, denne gangen i sanntid og som nettmøte i Microsoft Teams.
Tidspunkt: tirsdag 23. mars 2021 kl. 19.00

Påmelding

Av praktiske årsaker er det nødvendig med påmelding til årsmøtet, senest søndag 7. mars.
Påmelding sendes på e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., og påmeldingen må inneholde medlemmets fulle navn – gjerne også medlemsnummer.
I forkant av årsmøtet 23. mars, vi de påmeldte motta e-post med lenke til møtet i Teams.

Det enkelte medlem er selv ansvarlig for å ha smarttelefon, pc eller annen digital enhet med nødvendig utstyr som kamera, mikrofon og høyttaler som gjør det mulig å delta i et Teams-møte.

Les mer …

Selv om det blåser, sludder, snør eller bare er surt og kaldt, er det en jevn strøm av medlemmer som har ærender i havna. Kalesjer og presenninger skal sjekkes og måkes for snø og is, og en ønsker gjerne å sjekke at alt er i orden i båten. Bare et fåtall skal ut på sjøen.

Som vi skriver i overskriften - det er utrolig glatt i havna. Både i kaiområdet, på molo og på flytebrygger. Sko deg for dette - og finn gjerne fram broddene.

Mange som tar turen til småbåthavna, "ska bare". Planen er kanskje at det en skal gjøre bare skal ta minutter, men gjerne tar ganske mye mer tid enn planlagt.
I denne forbindelse tenker vi på parkering. Parker hensynsfullfullt, og unngå å sperre for annen trafikk. Du kan parkere ved klubbhuset, langs kaikanten og mellom båter som ligger i opplag. Unngå parkering på moloen - det er så glatt at du sikkert ikke har lyst til å kjøre så langt ut på kanten som du bør for ikke å sperre for utrykningskjøretøy og anleggsmaskiner. Og ja - akkurat nå pågår det arbeid på moloen i øst. Lyskastere skiftes ut, og vi ønsker ikke at dette arbeidet hindres av parkerte biler. 

Tenk også på din egen sikkerhet når du skal ut på flytebrygger og ombord i båt - nå er det virkelig fort gjort å ramle i sjøen. Husk redningsvest!

 

koronavirus tema21Som følge av innskjærpet smittevernsforsskrift for alle kommunene på Nord-Jæren, vil havnekontoret være stengt for publikumsbesøk fram til 18. januar. 
Driftspersonale og havnesjef vil sporadisk være på kontoret, men tar altså ikke imot besøkende. Kontoret er lite, og våre ansatte har også behov for å unngå å ha for mange nærkontakter.

Ved besøk i havna, ber vi medlemmer holde god avstand til både andre medlemmer og eventuelle ansatte som skulle arbeide utendørs. Personer som er i karantene eller i isolasjon, skal selvsagt ikke oppholde seg i havneområdet. 

Har du behov for kontakt med havnesjef og drift: ring 960 04 560 eller send e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

parkeringDet har over lang tid vært et problem at medlemmer parkerer på moloen i båthavna. Vi ser dette kan være praktisk om en er i båten et øyeblikk, men det byr på problemer om parkerte biler forlates og en drar ut på sjøen. Noe av det vi frykter aller mest i havna, er brann i båt. Skulle noe slikt skje, vil parkerte biler på moloen kunne hindre tilgang for brannbiler, og skadeomfanget ved en brann kan øke dramatisk.
På vinterstid er det mange som har lagt strøm til båtene, og dette øker risikoen for brann vesentlig.

Forenigens oppfordringer er tydelig og klar: Unngå parkering på moloen!

Styret er blitt kontaktet av medlemmer som mener båten har fått omfattende korrosjonsskader på grunn av jordfeil og krypstrøm i sjøen. Elektriker har vært og kontrollert, og det er ganske riktig funnet jordfeil som er utbedret. Det er åpenbart at medlemmer i foreningen legger strøm til båtene siden på måter som ikke forebygger denne typen skader og feil.

Drift arbeider nå med feilsøking og oppsporing av jordingsfeil i havna, og det oppdages stadig problemer. 

Du som er medlem må sørge for følgende:

  • Det skal kun brukes kabler som er beregnet for utendørs bruk (dobbelispolert kabel)
  • Kabel fra koblingsskap til båt skal være uten skjøtekontakter
  • Det skal sørges for at kabel ikke ligger i sjøen

Kabler som ikke tilfredsstiller disse kravene er til fare for båter - og ikke minst for folk som ferdes i havna. 
Uforsvarlige kabler vil bli kuttet uten varsel til båteier.

Les mer …

opplagDet nærmer seg høst. Ønsker du å lagre båten på land på foreningens opplagsområde, er det tid for å fylle ut og signere opptaksskjema. Seilbåt kan stå på land med mast ved bruk av foreningens seilbåtkrybber. Drift anviser plassering.
Send inn skjema via epost til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., som brev eller kom innom  havnekontoret.

Gjeldende avgifter

Opptak inklusive utsett: 75 kr per fot
Leie av seilbåtkrybbe: 3000 kr
Opplag for båter inntil 8 meter og parkering av tilhengere: 400 kr per måned
Opplag for båter inntil 10 meter: 600 kr per måned
Opplag for båter over 10 meter: 700 kr per måned

Ingen båter eller tilhørende utstyr har mulighet for å ligge på land ut over signert avtale. Båter og utstyr skal være på fjernet fra opplagsplass før 25. april 2021.
Eiere av båter båter eller utstyr som ligger på land på foreningens område etter endt avtale, blir fakturert egne avgifter. 

Skjema

Opptaksskjema - word
Opptakskjema - PDF

Foreningen opplever den siste tiden at enkeltpersoner kaster avfall over og rundt søppelkonteiner i stedet for å åpne luke på siden og kaste avfallet inni konteineren. Dette anses som brudd på foreningens vedtekter, og gjør det utrivelig både for medlemmene og ansatte. Tips om slike forhold bes formidlet til drift. Ta gjerne bilder av ugjerningene.

Gjentatt forsøpling vil medføre umiddelbar utkastelse fra foreningen og utgiftsdekning vil bli fakturert, medlem eller ikke medlem. Begge bildene er tatt når det var god plass inne i konteiner.  

Det vil bli oppslag på hovedporten, ved søppelkontainer og på oppslagstavlene våre om varsel om umiddelbar utkastelse fra foreningen om personer oppdages å gjøre denne type forsøpling. 
For opplysninger om denne saken: ring daglig leder på telefon 960 04 560

Screenshot 20200616 141025 com.android.chromeIkke bare er foreningens første digitale generalforsaling fullført - det har nok også vært årsmøtet med aller flest deltakere.
116 medlemmer har deltatt, mens det vanlige tidligere år gjerne har vært i størrelsesorden 40-50 frammøtte. Styret takker alle dere som deltok, og håper på en økt oppslutning og engasjement rundt driften av havna og foreningen i tida framover!

Styret for Lundsvågen Båtforening blir slik:

Leder: Terje Mauritzen

Styremedlem: Arne Onstein - var ikke på valg
Styremedlem: Gunnar Vestbøstad - var ikke på valg
Styremedlem: Olav Fosså - var ikke på valg
Styremedlem: Roar Gabrielsen - gjenvalgt
Styremedlem: Solveig Hodne Riska - nyvalgt

Varamedlem: Odd-Terje Heradstveit - nyvalgt
Varamedlem: Tore Thomassen - nyvalgt

Protokoll fra generalforsamlingen

Protokollen fra generalforsamlingen er generert av www.digitalearsmoter.no etter at generalforsamlingen stengte tirsdag 16. juni kl. 9.00.
Du finner alle saksdokumentene til generalforsamlingen og protokollen fra menyvalget Forening-medlem | Foreningen | Generalforsamlingen 2020
Snarveien direkte til protokollen erher.

 

 

oldwebLundsvågen Båtforeningen har nå fått ny hjemmeside. I tillegg har vi også byttet domenenavn. 

Den tidligere siden som som du ser bilde av her, innfridde ikke alle krav til brukervennlighet for visning på mobil, nettbrett og pc. Vi i styret håper du liker det nye nettstedet, og lover å bli flinkere å legge ut aktuelt stoff på siden og gjøre den både nyttig og lesverdig. 

Domenenavnet er det du skriver inn i adresselinja i nettleseren når du ønsker å besøke hjemmesiden. Tidligere domenenavn var lundsvagen-batforening.no - nå kan du enkelt og greit skrive LVBF.no, altså en forkortelse for Lundsvågen Båtforening. Når styret ønsket et enklere domenenavn, hadde det vært fristende å heller få lbf.no - men dette domenenavnet eies av Leieboerforeningen.

lvbf.no = lundsvagen-batforening.no

Foretrekker du å bruke det gamle domenenavnet for å komme til Lundsvågen Båtforenings nettsted, kan du gjerne gjøre det - begge adressene vil virke.
Det samme gjelder e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Begge adressene sender e-post til foreningen til riktig sted.

Har du behov for å lese noe av det som ligger på den gamle hjemmesida? Den lever i beste velgående her: www.lvbf.no/oldweb - men blir ikke lenger indeksert av Google og andre søkemotorers roboter.

 

Styret 2020

Foreningens styre består av 6 medlemmer med 2 varamenn. Styret er beslutningsdyktig når minst 4 av medlemmene er til stede. Alle styresaker avgjøres med alminnelig flertall. Ved stemmelikhet har leder dobbelstemme.

  • Styret gir instruks for disse tillitsverv.
  • Styret utarbeider havnereglement.

Styreleder: Terje Mauritzen
Nestleder: Arne Onstein
Sekretær Olav Fosså
HMS: Roar Gabrielsen
Prosjekter: Gunnar Vestbøstad
Styremedlen: Solveig Hodne Riska

Varamedlemer: Odd-Terje Heradstveit og Tore Thomassen

VALGKOMITE

Mons Kvalsvik
Norvald Jorsteinbu
Terje Bergsagel